پرش به محتوا

هزینه ثبت شرکت

تعرفه و هزینه ی ثبت شرکت ارزان در ایران و تهران

هزینه ثبت شرکت

برای محاسبه هزینه های ثبت یک شرکت پارامترهای مختلفی باید در نظر گرفته شود. عوامل مختلفی از جمله نوع شرکت، موضوع فعالیت ، سرمایه اولیه و … در هزینه ثبت شرکت تاثیر گذار هستند. از این رو پیشنهاد می کنیم برای محاسبه نرخ قیمت ثبت شرکت خود این مقاله را تا انتها بخوانید.

هزینه ثبت شرکت چقدر است؟

زمانی که شما قصد ثبت یک شرکت را دارید در گام های نخست یکی از نگرانی های شما فهمیدن تعرفه واقعی هزینه ثبت شرکت خواهد بود.

با توجه به افزایش نرخ های رسمی و دولتی ثبت شرکت اگر با قیمت و تعرفه تاسیس شرکت بسیار نامتعارف و متفاوت رو به رو شدید به این نرخ ها اعتماد نکنید اما نگران هم نباشید.

برای ثبت یک شرکت شما هزینه ایی را جهت ارائه خدمات پرداخت می کنید. زمانی که تمامی نرخ ها و هزینه ثبت شرکت برای شما شفاف شوند می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید و تن به نرخ های نامتعارف و بالا ندهید.

در واقع قیمت تعرفه ثبت شرکت به چندین عامل بستگی دارد که با دانستن این عوامل حتی خودتان نیز می توانید حدود هزینه واقعی ثبت شرکت خود را به دست بیاورید.

در صورتی که قصد سپردن فرآیند ثبت شرکت خود را به یک موسسه ثبتی دارید به این نکته بسیار دقت کنید که صرفا به تعرفه کارمزد یک موسسه توجه نکنید.

چرا که با عدم شفافیت هزینه های دولتی ممکن است هزینه های پنهانی برای شما ایجاد شود که چندین برابر کارمزد اعلامی باشد.

همچنین در ادامه این مقاله می توانید با پر کردن فرم استعلام هزینه ها و تعرفه های ثبت شرکت، از کارشناسان ما مشاوره رایگان دریافت کنید.

این تضمین را به شما می دهیم که ارزان ترین هزینه ثبت شرکت را از ما خواهید شنید.

ثبت شرکت ارزان

ثبت شرکت ارزان

شاید برای هر کاری به دنبال ارزان ترین حالت انجام آن کار باشیم. این خاصیت برای کسب و کارهای نوپا و تازه تاسیس بسیار حائز اهمیت است تا در ابتدای کسب و کار خود کمترین هزینه را جهت ثبت شرکت خود بپردازند.

اما ثبت شرکت ارزان عنوان خوبی برای این مقوله نیست. در واقع بایستی به دنبال ثبت شرکت با هزینه ای واقعی در کمترین حالت خود باشیم. هزینه ثبت شرکت شامل عواملی است که در ادامه به طور مفصل توضیح داده ایم.

اما برای ارزان ترین حالت ممکن بایستی صرفا هزینه های پست ، هزینه های پرداختی در اداره ثبت شرکت ها و همچنین هزینه های روزنامه را در نظر بگیریم. در این حالت کمترین هزینه ثبت شرکت را خواهیم پرداخت.

عوامل دیگری که بر هزینه ثبت شرکت اثر گذار است، حق الوکاله وکیل و هزینه کارمزد موسسه ثبتی است. در صورتی که شما مایل به پرداخت این هزینه ها نباشید صفر تا صد مراحل ثبت خود را بایستی شخصا انجام دهید که قطعا وقت و اتلاف هزینه های دیگری را در پی خواهد داشت.

با توجه به نرخ پایین کارمزد موسسه ما ، با کمترین هزینه می توانید شرکت خود را به ثبت برسانید.

عوامل موثر در تعرفه ثبت شرکت

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که هزینه های ثبت شرکت شامل چه مواردی می شود؟

چند عامل در هزینه تاسیس یک شرکت تاثیر گذار خواهند بود. این هزینه ها به دو بخش واریزی های دولتی ثبت شرکت و تعرفه کارمزد موسسه ثبتی تقسیم می شوند.

در خصوص تعرفه ی کارمزد موسسه ثبتی یک مبلغ مشخص بابت هر خدماتی که دریافت می کنید ارائه می شود. این هزینه برای شما شفاف خواهد بود.

نکته مهم شفافیت در هزینه ها و تعرفه دولتی ثبت شرکت در ایران می باشد. چرا که این بخش از تعرفه ثبتی متغیر بوده و با توجه به ریز خدمات درخواستی قابل محاسبه است.

ممکن است گاهی با کارمزد پایین ولی در مجموع با قیمتی بسیار نامتعارف رو به رو شوید. در این حالت آگاه باشید که ممکن است هزینه های دولتی غیر واقعی به شما اعلام شده است.

هزینه پست مدارک شرکت

هزینه پست مدارک

یکی از هزینه های خرد هنگام ثبت شرکت هزینه ی پاکت ، پوشه و پست مدارک شرکت است. این هزینه را شما مستقیما به اداره پست پرداخت می کنید.

هزینه پست مدارک شرکت با توجه به تعداد برگه های ثبتی متغیر است اما در حال حاضر در سال 1401 جمعا بیشتر از 50 الی 60 هزار تومان نخواهد شد.

هزینه های پرداختی در اداره ثبت شرکت ها

پس از پرداخت هزینه ارسال مدارک به اداره ثبت شرکتها، روند ثبت شرکت در این اداره پیگیری شده و اقدامات لازم در راستای تاسیس شرکت شما توسط کارشناسان در بخش های مختلف این اداره انجام می شود.

در این مرحله در اداره ثبت شرکتها یکسری هزینه ها را می بایست پرداخت کنید که شامل هزینه حق الثبت و… می باشد.

تعرفه حق الثبت

هزینه حق الثبت

پس از ارسال مدارک به اداره ثبت شرکت ها و صدور پیش نویس آگهی بایستی بابت حق الثبت شرکت مبلغی در اداره ثبت شرکت مستقیما توسط دستگاه پوز کارت کشیده شود و این مبلغ در سال 1401 رشد چند برابری داشته است.

تعرفه ابطال تمبر سرمایه شرکت

پس از ثبت شرکت بایستی هزینه ابطال تمبر سرمایه شرکت در اداره مالیات پرداخت شود. این هزینه بر اساس میزان سرمایه شرکت محاسبه می شود.

نرخ تعرفه حق الوکاله ثبت شرکت

در صورتی که شما برای ثبت شرکت خود از وکیل دادگستری استفاده کنید بابت تمامی مراحل ثبت شرکت تان دیگر نیازی به حضور شما نخواهد بود.

علاوه بر این فرآیند ثبت شرکت شما بدون مشکل و بر اساس قوانین حقوق ثبتی پیش خواهد رفت تا در آینده به مشکل نخورید.

از این رو بابت کلیه خدماتی که وکیل شما در راستای ثبت شرکت برای تان انجام میدهد هزینه حق الوکاله ایی را خواهید پرداخت. این هزینه از جوانب دیگر باعث کاهش هزینه های ثبتی شما خواهد شد.

هزینه ثبت انواع شرکت ها

اکنون از هزینه های مختلف و عواملی که در قیمت ثبت شرکت موثر هستند مطلع شدیم. اما هزینه های ثبتی با توجه به نوع شرکت نیز متغیر خواهد بود.

این تفاوت قیمت به دلیل مدارک و شرایطی است که هر نوع شرکت مختص خود دارد. اما برخی از هزینه های عمومی آن ها یکسان هستند.

هزینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود یکی از پرطرفدارترین انتخاب های کسب و کارهاست که علاوه بر هزینه ی کم می توانید تا حداکثر 7 الی 10 روز شرکت تان را به ثبت برسانید.

هزینه هایی که برای ثبت یک شرکت با مسئولیت محدود باید بپردازید شامل هزینه های پستی، حق الثبت، ابطال تمبر سرمایه و هزینه های حق الوکاله و کارمزد موسسه خواهد بود.

پس از انجام روال ثبت و پرداخت هزینه های فوق بایستی هزینه های روزنامه رسمی و روزنامه کثیر الانتشار را نیز بپردازید. درج اطلاعات شرکت در این 2 نوع روزنامه الزامی است که در ادامه در خصوص هزینه های روزنامه بیشتر خواهیم پرداخت.

این مورد را در نظر داشته باشید که تمامی راهنمایی ها و مشاوره های حقوقی که در راستای ثبت شرکت خود از ما دریافت خواهید کرد بدون هزینه بوده و کاملا رایگان شما را راهنمایی خواهیم کرد.

هزینه ثبت انواع شرکتها

هزینه ثبت شرکت سهامی خاص

شرکت سهامی خاص یکی دیگر از شرکت های پرطرفدار است که بیشتر در زمینه های تجاری خاص استفاده می شود.

در این نوع شرکت کمی هزینه های ثبتی نسبت به مسئولیت محدود بیشتر است. علت این موضوع تعداد اعضا، سرمایه شرکت و موضوع فعالیت است.

در واقع افرادی که خواستار تاسیس شرکت سهامی خاص هستند به عنوان مثال زمانی که قصد شرکت در مناقصات را داشته باشند بایستی سرمایه شرکت بیشتری داشته باشند و همین موضوع یکی از عوامل افزایش نرخ ثبت شرکت آن ها می شود.

باقی موارد مانند شرکت مسئولیت محدود هزینه های پستی، حق الوکاله و کارمزد موسسه را در بر می گیرد.

همچنین شما بابت هر نوع شرکت هیچ گونه هزینه ایی بابت مشاوره حقوقی که دریافت می کنید در موسسه ما پرداخت نخواهید کرد.

هزینه ثبت شرکت سهامی عام

شرکت سهامی عام به دلیل پیچیدگی هایی که دارد دارای هزینه های مختلفی است که بخشی همانند موارد فوق بوده و بخشی خارج از این چهارچوب است.

از این رو برای محاسبه و استعلام دقیق هزینه تاسیس شرکت سهامی عام به شما پیشنهاد می کنیم فرم استعلام هزینه را پر کنید تا با مشخصات دقیق مد نظر شما قیمت نهایی را به شما اعلام کنیم.

هزینه ثبت شرکت تعاونی

برای تاسیس شرکت تعاونی طبق روال فوق هزینه های پستی، حق الثبت ، حق الوکاله و کارمزد موسسه را خواهید داشت.

برای اطلاع از کارمزد های موسسه ما در همین صفحه لیستی تحت عنوان جدول کارمزد هزینه ثبت شرکت تهیه کردیم که می توانید در ادامه مشاهده کنید.

هزینه ثبت موسسات غیر تجاری

برای ثبت موسسه غیر تجاری تقریبا هزینه هایی مشابه با ثبت شرکت مسئولیت محدود خواهید پرداخت. از این رو برای قیمت ثبت موسسه می توانید بر اساس اطلاعات فوق محاسبه کنید.

همچنین هزینه های روزنامه های رسمی و کثیر الانتشار نیز شامل ثبت موسسه خواهد شد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

در صورتی که موسسه ایی با شرایط و ویژگی خاصی مد نظر دارید برای استعلام قیمت ثبت آن با ما در تماس باشید. مشاوره ما کاملا رایگان خواهد بود.

استعلام هزینه ثبت شرکت ها

استعلام هزینه ثبت شرکت

در صورتی که نیاز به استعلام دقیق و واقعی قیمت ثبت شرکت در ایران دارید. به جهت اینکه از هزینه های دقیق اطلاع پیدا کنید می بایست یا خودتان همه هزینه ها را محاسبه کنید و هزینه نهایی را بدست آورید.

همچنین می توانید از طریق تماس با کارشناسان ما ، درخواست استعلام هزینه ثبت شرکت خود را به طور رایگان به دست آورید. تماس با 02188881235

یا از طریق فرم زیر مشخصات خود را همراه با شرکتی که در نظر دارید تاسیس کنید، ارسال نموده و کارشناسان ثبتی نخستین طی 24 ساعت کاری ، مشخصات شما را بدقت بررسی کرده و در صورت نیاز با شما تماس گرفته، همه جوانب را در نظر گرفته و آن را به شما اعلام می نمایند.

لطفاً اطلاعات فرم زیر را با دقت پر کنید تا در اسرع وقت تعرفه ثبت شرکت تان را برای شما ارسال کنیم.

استعلام آنلاین هزینه

اگر در انتها سوال، پیشنهاد یا انتقادی نیز دارید می توانید انتهای صفحه قسمت ارسال نظرات و دیدگاه ها آن را برای ما ارسال نمایید. ما آن ها را تک به تک می خوانیم و به آن پاسخ خواهیم داد.

در آخر لازم به ذکر است که استعلام، ارزیابی و بررسی اطلاعات شما و تخمین هزینه ثبتی شرکت تان کاملا رایگان انجام خواهد شد و هیچ هزینه ای در این مورد از شما دریافت نخواهد شد.

لیست کامل هزینه های ثبت شرکت

در جدول زیر لیست کامل کارمزد خدمات ثبتی و اداری موسسه (نخستین ثبت) را آورده ایم. در صورت هرگونه سوال در خصوص هزینه های صفر تا صد ثبت شرکت می توانید فرم استعلام قیمت را پر کرده و از کارشناسان ما اطلاعات کافی دریافت کنید.

کارمزد ثبت شرکت مسئولیت محدود850.000 تومان
کارمزد تاسیس یک شرکت سهامی خاص850.000 تومان
کارمزد ثبت شرکت تعاونی850.000 تومان
کارمزد تاسیس موسسه غیر تجاری850.000 تومان
هزینه تهیه و تنظیم صورتجلسه550.000 تومان

هزینه های فوق به روز بوده و در صورت تغییر در همین لیست به روز رسانی خواهد شد.

سوالات متداول


آیا هزینه ثبت انواع شرکت ها یکسان است؟

خیر، هزینه ثبت شرکت به پارامترهای مختلفی مرتبط هست که یکی از آن ها نوع شرکت می باشد. از این رو تمامی شرکت ها هزینه یکسانی نخواهند داشت و بسته به موارد مورد نیازشان هزینه ثبت آن ها نیز متغیر خواهد بود.

هزینه واقعی ثبت شرکت چقدر است؟

در صورتی که نرخ های مصوب حق الثبت، هزینه پست مدارک، هزینه ابطال تمبر سرمایه و هزینه روزنامه های شرکت را جمع کنید به هزینه واقعی ثبت شرکت خود دست خواهید یافت.

اگر خودمان شرکت را ثبت کنیم چقدر هزینه باید بپردازیم؟

در صورتی که شما به صورت مستقل شرکت تان را ثبت کنید تمامی هزینه های ثبتی بجز هزینه حق الوکاله و کارمزد موسسه را باید بپردازید. اما به شما توصیه می کنیم بدون مشاوره و مشورت با وکلای با تجربه اقدام به ثبت نکنید! تاسیس یک شخصیت حقوقی نیازمند به سواد حقوقی است.

هزینه دو نوبت روزنامه شرکت برای چیست؟

طبق قانون مصوب پس از ثبت یک شرکت بایستی مشخصات کامل شرکت جهت اطلاع عموم افراد و ارگان ها در روزنامه رسمی کشور و یک روزنامه کثیر الانتشار درج شود. هزینه ایی که شما می پردازید بابت درج و چاپ این روزنامه ها می باشد.

آیا میزان سرمایه شرکت در هزینه ثبت شرکت تاثیر دارد؟

بله، با توجه به این که هزینه ابطال تمبر سرمایه شرکت بر اساس مقدار سرمایه محاسبه می شود. این میزان بر روی هزینه ثبت شرکت موثر است.

امتیاز ۵ از ۵ – ۶ رای
در حال ثبت رای

2 دیدگاه دربارهٔ «هزینه ثبت شرکت»

  1. سلام جناب طاهری عزیز
    ممنون از لطفی که به ما دارین. خوشحالیم از این بابت :)

    بله ما علاوه بر ثبت شرکت کلیه امور مالیاتی و کد اقتصادی رو هم انجام میدیم. می تونید با مشاورتون با شماره 09120037816 تماس بگیرید.

  2. احمدرضا طاهری

    ثبت شرکت من رو شرکت شما انجام داد و واقعا همه چیز عالی و با دقت انجام شد ،برای کد اقتصادی و کارهایه مالیاتی هم میتونید کمکم کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *