پرش به محتوا

ثبت شرکت عمرانی

ثبت شرکت عمرانی

شرکت های عمرانی از شرکت‌ هایی است که درآمد بالایی داشته و در کشور ما بیشترین تعداد ثبت را دارند و دامنه فعالیت شرکت های مهندسی عمران بسیار گسترده است.

مدت زمان ثبتمدارک مورد نیازحدود هزینه
12 الی 20 روز کاریمدارک شناسایی + ثنا + مدرک مهندسیاستعلام هزینه

شرکت های عمرانی از شرکت‌ هایی است که درآمد بالایی داشته و در کشور ما بیشترین تعداد ثبت را دارند و دامنه فعالیت شرکت های مهندسی عمران بسیار گسترده است.

شرکت عمرانی چیست

با توجه به گسترش شهرها در کشورمان روز به روز کسب و کارها و ثبت شرکت نیز گسترش یافته اند سالانه افراد زیادی در زمینه ساختمان سازی و عمران تحصیل می کنند. بنابراین راه اندازی و تاسیس شرکت های عمرانی در کشور ما رو به افزایش است و ثبت شرکت عمرانی از بهترین راه برای سرمایه گذاری می باشد.

شرکت های عمرانی در زمینه های مختلفی فعالیت می کنند که زمینه فعالیت آن ها شامل مشاوره پروژه های عمرانی از جمله ساختمان های بتنی و فلزی، آجری و سنگی، طراحی و اجرای پروژه های عمرانی و فعالیت در زمینه ساخت و احداث مجتمع های مسکونی، اداری، تجاری و شهرک ها و ساخت جاده و راه سازی، سد سازی، شن ریزی، تونل سازی، پل سازی، خاکریزی و خاکبرداری، خط کشی و آسفالت کشی، نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده و نظارت و… است.

نکاتی در مورد انتخاب نام در مراحل ثبت شرکت

نامی که از اعضا برای شرکت مهندسی عمران یا ثبت شرکت ساختمانی انتخاب می شود باید کاملاً یونیک باشد و تکراری بودن آن به منزله عدم تایید نام می باشد. نامی که انتخاب می‌ شود نباید قبلاً توسط شرکت دیگری استفاده شده باشد.

این موضوع به دلیل عدم گمراه سازی افراد بین دو شرکت با نام مشابه است. البته زمانی که یک شرکت ثبت شود به این معنا نیست که توانسته نام را به صورت انحصاری از آن خود کند. برای اینکه نام شرکت را در انحصار گرفت باید ثبت برند انجام گیرد و ربطی به ثبت شرکت ندارد. برای انجام مراحل ثبت شرکت مهندسی عمران با ما در تماس باشید.

انواع شرکت های عمرانی

شرکت عمرانی در زمینه‌ های گوناگونی فعالیت می کند بنابراین انواع مختلفی دارد که می‌ توان به:

شرکت های عمرانی مهندسین مشاور ورزشی، شرکت های عمرانی راهسازی و ساختمان، شرکت های عمرانی معماری و شهرسازی، شرکت های عمرانی تاسیسات ساختمان، شرکت های عمرانی خدمات شهری، شرکت های عمرانی زیباسازی شهر و فضای سبز، شرکت های عمرانی خدمات شهری تخصصی، شرکت های عمرانی خدمات جاده ای و شهری و… اشاره کرد.

در صورتی که تصمیم به ثبت شرکت عمرانی دارید می توانید برای کسب اطلاعات با مشاورین ما تماس بگیرید.

مراحل ثبت شرکت های عمرانی

بعد از اینکه تصمیم گیری های نهایی برای ثبت شرکت عمرانی انجام گرفت باید چندین مراحل برای ثبت شرکت مهندسی عمران طی شود. یکی از مراحل ثبت شرکت عمرانی کسب اطلاعات کلی است.

در مرحله اول اعضای هیئت مدیره باید مشخص شود و میزان سرمایه لازم برای راه اندازی شرکت عمرانی باید تعیین گردد. همچنین مشخص شدن محل شروع فعالیت شرکت مهم بوده و باید یک هر یک از اعضای وظیفه ای برعهده گرفته و وظایف برای آن ها توضیح داده شود.

در مرحله بعد باید تکمیل پرونده در سامانه انجام شود. در مرحله دوم باید برای شرکت نامی انتخاب شود و نام انتخاب شده باید به اداره درخواست شود. سپس مدارکی که برای ثبت شرکت در این مقاله بیان شده است باید به اداره تحویل داده شود.

مدارک خواسته شده برای ثبت شرکت های مهندسی عمران به دو صورت حضوری و از طریق پست تحویل داده می شود‌. بعد از تحویل مدارک در مدت کوتاه اطلاعیه راجع به تایید یا عدم تایید درخواست به فرد درخواست کننده ارائه داده می شود. در صورت تایید درخواست باید مدارک تایید شده را امضا کرده و برای این کار باید شخص درخواست کننده به صورت حضوری به اداره مراجعه کنند.

در صورت عدم تایید باید رفع نقص کرده و مجدداً به سامانه درخواست داده شود. در مرحله‌ آخر اگر مراحل با موفقیت انجام شد باید یک آگهی در روزنامه رسمی اعلام شود و آگهی باید تحت عنوان تاسیس شرکت جدید باشد. بعد از درج آگهی شرکت می تواند فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت مهندسی عمرانی

مدارک مورد نیاز بر اساس نوع شرکتی که قرار است راه اندازی و تأسیس شود از جمله شرکت با مسئولیت محدود، شرکت سهامی خاص و… متفاوت می باشد.

مدارک برای ثبت شرکت عمرانی سهامی لازم است شامل کارت ملی و شناسنامه تمام شرکا، ارائه اظهارنامه، تحویل اساسنامه امضا شده توسط تمام شرکت، تهیه صورت جلسه هیئت مدیره، تهیه صورت جلسه مجمع، ارائه فیش بانکی که بیانگر مبلغی به عنوان سپرده باشد که در بانک گذاشته شده است.

تعهد نامه ای که نشان دهنده این می باشد که هیئت مدیر در شرکت و جای دیگری اشتغال ندارند است. در صورتی که کارهای ثبت شرکت توسط یک وکیل قانونی انجام شود وکالت نامه ای از جانب شخص باید ارائه شود. برای ثبت شرکت عمرانی خود می توانید از ما کمک بگیرید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود و یا سهامی خاص

برای شرکت با مسئولیت محدود باید مدارک موارد نیاز جمله اساسنامه شرکت، کارت ملی و شناسنامه شرکا، تهیه فرم شرکتنامه شرکت، تهیه فرم تقاضانامه شرکت، تحویل فرم تعهد نامه به منظور عدم کار در مشاغل دولتی، ارائه وکالتنامه وکیل و تهیه فرم امضا شده صورتجلسه مجمع عمومی باید تهیه شود.

بهتر است برای ثبت شرکت مهندسی عمران شرکت های سهامی خاص انتخاب کنید. شرکت های سهامی خاص اعتبار بیشتری دارند. مدارک برای ثبت شرکت های سهامی خاص لازم است ارائه شود شامل کپی برابر اصل مدارک شناسایی اعضا، در صورتی که موضوع شرکت عمرانی مجوزی است باید مجوز برای گردد، اقرارنامه و تنظیم وکالت نامه می باشد. در صورتی که امور ثبت شرکت سهامی خاص توسط وکیل انجام می گیرد باید به وکالت نامه تنظیم شود.

شرایط ثبت شرکت مهندسی عمران

شرایط ثبت شرکت عمرانی این صورت است که اعضای هیئت مدیره باید در هنگام ثبت شرکت عمرانی حضور داشته باشند. در صورتی که قصد ثبت شرکت مسئولیت محدود را داشته باشید الزامی به حضور بازرس نبوده اما باید دو نفر از اعضای هیئت مدیره شرکت مهندسی عمران در هنگام ثبت حضور داشته باشند.

اگر شرکت مهندسی عمران جزو سهامی خاص است باید دو بازرس وجود داشته باشند و حضور حداقل سه نفر از اعضای هیئت مدیره الزامی است. سرمایه اولین موجود برای هر شرکت متفاوت است. شرکت عمرانی که قرار است تاسیس شود باید به اداره ثبت درخواست نام دهد و در طی چند روز کاری نام شرکت تایید می شود.

در صورتی که نام درخواستی شرکت تایید نشود به منزله مشکل داشتن نام است و باید شرکت اقدام به تغییر آن کند سپس نام تغییر داده شده را برای ثبت ارائه دهد.

هزینه ثبت شرکت عمران

هزینه ثبت شرکت عمرانی توسط اداره ثبت شرکت ها اخذ می‌ شود و این هزینه می تواند متاثر از عوامل مختلفی از جمله دستمزد اداره کننده، حق ثبت و هزینه آگهی که در روزنامه اعلام می‌ شود دارد. البته هزینه‌ ای که باید بابت درج آگهی در روزنامه پرداخت نمایید با توجه به تعداد کلمات و طول متن آگهی متغیر است. در صورتی که تمایل به کسب اطلاعات در مورد قیمت ثبت شرکت به صفحه هزینه ثبت شرکت مراجعه کنید.

استعلام آنلاین هزینه

انتخاب شرکت سهامی خاص یا مسئولیت محدود برای ثبت شرکت عمرانی

اگر از لحاظ قانونی بخواهیم بگوییم هیچ تفاوتی بین این دو شرکت وجود ندارد. البته می‌ توان به صورت سهامی عام نیز شرکت را ثبت کرد. اما همانطور که یک بار بیان شد شرکت سهامی خاص اعتبار بیشتری دارد.

سرمایه نقدی ثبتی در این شرکت الزامی است و باید در حساب بانک به نام شرکت حداقل 35 درصد سرمایه اظهار شده سپرده گذاری شود و به اداره ثبت شرکت ها همراه با مدارک مورد نیاز باید گواهی بانکی نیز ارسال شود تا ثبت شرکت سهامی خاص انجام گیرد و در صورتی که این مدارک ارسال نشود اداره ثبت از ثبت این شرکت خودداری کرده و باید مدارک کامل شود.

اما در شرکت با مسئولیت محدود این امکان وجود ندارد. البته این موضوع برای سرمایه نقدی درست است. اگر تعداد شرکا در شرکت با مسئولیت محدود بیش از ۱۲ نفر باشد یک هیئت ناظر باید حضور یابد. اما در کل در شرکت با مسئولیت محدود حضور بازرس الزامی نیست. در شرکت سهامی خاص حضور دو بازرس به صورت بازرس علی البدل و بازرس اصلی الزامی است.

امتیاز ۵ از ۵ – ۲ رای
در حال ثبت رای

2 دیدگاه دربارهٔ «ثبت شرکت عمرانی»

  1. سلام همراه گرامی
    فعالیت هر شرکت بستگی به موضوع فعالیت درج شده در آگهی رسمی آن دارد. در صورتی که یک موضوع جامع و کاملی حین ثبت انتخاب کنید می توانید فعالیت وسیع تری داشته باشید. جهت راهنمایی و مشاوره در این مورد با کارشناسان ما تماس بگیرید.

  2. سلام آیا زا ثبت یک شرکت عمرانی میتوان در همه ی کارهایی عمرانی فعالیت داشت؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *