پرش به محتوا

ثبت شرکت در مشهد

مراحل و مدارک ثبت شرکت در خراسان رضوی

ثبت شرکت در مشهد

این مقاله را مجموعه حقوقی نخستین ثبت تهیه کرده است تا راهنمای شما عزیزان در موضوع ثبت شرکت در مشهد و استان خراسان رضوی باشد. در صورت تمایل می توانید پس از مطالعه این مطلب، یک تماس تلفنی رایگان هم با کارشناسان حقوقی ما داشته باشید تا کامل تر راهنمایی شوید.

مدت زمان ثبتمدارک مورد نیازحدود هزینه
10 روز کاریمدارک شناسایی + ثبت نام در ثنااستعلام هزینه

احتمالا شما هم متقاضی ثبت شرکت در مشهد هستید و می خواهید اطلاعاتی در این باره به دست آورید. با توجه به اینکه ثبت شرکت نیازمند آگاهی می باشد و باید درباره مواردی همچون انواع شرکت های تجاری، نحوه ثبت اینترنتی شرکت، انتخاب اسم برای شرکت، انتخاب موضوع فعالیت شرکت و … اطلاعات داشته باشید. با ما همراه باشید تا تمامی مراحل و شرایط ثبت شرکت در استان خراسان رضوی را برای شما توضیح دهیم.

ثبت شرکت چیست

ثبت شرکت چیست؟

برای اینکه شرکتی بتواند فعالیت های قانونی خود را ادامه دهد، باید در مراجع قانونی ثبت شود. مرجعی که در ایران برای ثبت شرکت ها در نظر گرفته شده است، اداره کل ثبت شرکت ها و موسسات تجاری است و اطلاعات تمام شرکت های ثبت شده ایران در اختیار این اداره قرار دارد.

زمانی که یک شرکت به ثبت می رسد، هر تغییر و فعالیتی که داشته باشد در روزنامه رسمی کشور و روزنامه های کثیرالانتشار آگهی می شود و بدین ترتیب مشتریان و معامله کنندگان با شرکت، از فعالیت های آن شرکت مطلع می شوند.

شرایط ثبت شرکت در خراسان رضوی چیست

از شرایط اساسی ثبت شرکت در مشهد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انتخاب نام برای شرکت
  • تعیین موضوع فعالیت شرکت
  • تعیین شرکای شرکت
  • تعیین آدرس مرکز اصلی شرکت
  • تعیین سرمایه اولیه شرکت
  • تنظیم اساسنامه شرکت

حداقل سرمایه برای ثبت شرکت در مشهد

از مهم ترین سوالاتی که متقاضیان ثبت شرکت دارند این است که حداقل سرمایه لازم برای ثبت شرکت چقدر است که در پاسخ به این سوال لازم است بدانید که شرکت های تجاری انواع مختلفی دارند و سرمایه ای که برای ثبت هر شرکت نیاز است، متفاوت می باشد. ثبت بعضی از شرکت ها سرمایه اولیه نمی خواهد اما برای ثبت تعدادی از شرکت ها نیاز است که سرمایه به حساب بانکی شرکت واریز شود.

در این بخش ضمن معرفی انواع شرکت های تجاری، درباره حداقل سرمایه مورد نیاز هر یک نیز توضیح می دهیم:

ثبت انواع شرکت در مشهد

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در مشهد

شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که بین 2 یا چند نفر تشکیل می شود و از انواع شرکت های تجاری می باشد. در این شرکت هر یک از شرکاء به میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض طلبکاران و تعهدات شرکت هستند ضمن اینکه طبق قوانین تجارت، برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود حداقل سرمایه ای در نظر گرفته نشده است.

اگر سرمایه زیادی ندارید و قصد ثبت شرکت دارید، شرکت با مسئولیت محدود گزینه مناسبی است زیرا هیچ سرمایه ای نیاز ندارد و با 2 نفر هم می توانید ثبت کنید.

ثبت شرکت سهامی خاص در مشهد

شرکت سهامی خاص اینطور تعریف می شود که تمام سرمایه آن در زمان تاسیس توسط موسسین تامین می شود و برای تامین سرمایه این نوع شرکت نمی توان پذیره نویسی عمومی انجام داد. حداقل سرمایه لازم نیز برای ثبت شرکت سهامی خاص یک میلیون ریال است.

ثبت شرکت سهامی عام در خراسان رضوی

ثبت انواع شرکت در مشهد

شرکت سهامی عام شرکتی است که بخشی از سرمایه آن از طریق فروش سهام به مردم تامین می شود و بخشی دیگر از سرمایه را خود موسسین تامین می کنند. برای ثبت شرکت سهامی عام حداقل پنح میلیون ریال سرمایه لازم است.

ثبت شرکت نسبی در مشهد

شرکت نسبی شرکتی است که بین دو یا چند نفر تشکیل می شود و مسئولیت هر یک از شرکای این نوع شرکت برابر است با نسبت سرمایه ای که در شرکت گذاشته شده است. برای شرکت نسبی حداقل سرمایه تعیین نشده است و با هر میزان سرمایه ای که دارید، می توانید این شرکت را ثبت کنید.

ثبت شرکت تضامنی در خراسان رضوی

شرکت تضامنی برای امور تجاری تشکیل می شود و حداقل دو نفر برای ثبت این شرکت باید شریک شوند. در این شرکت مسئولیت شرکاء به صورت تضامنی است یعنی اگر دارایی شرکت برای پرداخت قروض کافی نباشد، هر یک از شرکاء مسئول به پرداخت تمام قروض شرکت از دارایی های خود هستند.

برای ثبت شرکت تضامنی هم حداقل سرمایه تعیین نشده است و به عبارتی شما با هر میزان سرمایه ای که دارید می توانید با حداقل یک نفر شریک شوید و این نوع شرکت را ثبت کنید.

ثبت شرکت مختلط سهامی در مشهد

شرکت مختلط سهامی میان یک شریک سهامی و یک یا چند نفر شریک ضامن تشکیل می شود. این نوع شرکت هم مشابه شرکت های تضامنی، نسبی و … نیاز به سرمایه اولیه ندارد.

ثبت شرکت مختلط غیر سهامی در مشهد

شرکت مختلط غیرسهامی بین یک یا چند نفر شریک ضامن و یک یا چند نفر شریک با مسئولیت محدود بدون انتشار سهام تشکیل می شود. در این نوع شرکت، شریک ضامن در مقابل کلیه قروض شرکت که ممکن است علاوه بر دارایی های شرکت باشد، مسئول است ولی شریک با مسئولیت محدود فقط تا میزان سرمایه ای که به شرکت آورده است، مسئولیت دارد. سرمایه اولیه برای ثبت شرکت مختلط غیر سهامی هیچ محدودیتی ندارد.

ثبت شرکت تعاونی در مشهد

شرکت تعاونی شرکتی است که بیشتر از 50 درصد یا تمام سرمایه آن توسط موسسین تامین می شود و برای تامین مابقی سرمایه، شرکت ها و ارگان های دولتی کمک می کنند.

ثبت شرکت تعاونی در مشهد

شرکت تعاونی شرکتی است که بیشتر از 50 درصد یا تمام سرمایه آن توسط موسسین تامین می شود و برای تامین مابقی سرمایه، شرکت ها و ارگان های دولتی کمک می کنند.

چگونه یک نام برای شرکت خود انتخاب کنیم ؟

زمانی که شما تصمیم به ثبت شرکت گرفته اید، در مراحل اول باید به فکر نام شرکت خود باشید و لازم است برای انتخاب این نام، نکاتی را مد نظر داشته باشید که در ادامه به آنها می پردازیم :

  • اسم شرکت باید خاص باشد زیرا هر شخص حقوقی مثل شخص حقیقی باید دارای نام قابل تشخیص باشد.
  • نام شرکت باید 3 سیلاب خاص را شامل باشد.
  • اسم شرکت باید ریشه فارسی داشته باشد.
  • نام شرکت باید با موضوع فعالیت شرکت مرتبط باشد.
  • نام انتخاب شده برای شرکت نباید مشابه شرکت های ثبت شده باشد در غیراین صورت رد می شود.
  • از اعداد می توان در نام شرکت استفاده کرد ولی باید به صورت حروف نوشته شود.
  • در نام شرکت نمی توان از عناوین ایثارگران، شاهد و امثال این موارد انتخاب کرد.
  • در انتخاب نام شرکت از عنوان های شعرا، دانشمندان و کاشفان در عصر حاضر استفاده نکنید.

هزینه ثبت انواع شرکت در مشهد

استعلام آنلاین هزینه

  • هزینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود از شرکت های پر طرفدار برای راه اندازی کسب و کار است و شما با هزینه کم می توانید طی یک هفته الی 10 روز شرکتتان را به ثبت برسانید.
هزینه های لازم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود شامل هزینه های پستی، حق الثبت، ابطال تمبر سرمایه و هزینه های حق الوکاله و کارمزد موسسه هستند.

بعد از ثبت شرکت و پرداخت هزینه های گفته شده، باید هزینه های روزنامه رسمی و روزنامه کثیرالانتشار را هم پرداخت کنید. برای ثبت این نوع شرکت باید اطلاعات آن را در 2 روزنامه درج کنید.

هزینه های اداری ثبت شرکت با مسئولیت محدود به شرح زیر می باشند :

  1. هزینه پاکت پستی برای ارسال اوراق به اداره ثبت شرکت های مشهد
  2. هزینه ارسال اوراق از اداره پست به اداره ثبت شرکت های مشهد
  3. تهیه پوشه در اداره ثبت شرکت های مشهد برای تحویل به کارشناس اداره
  4. هزینه حق الثبت تاسیس به نسبت سرمایه
  5. هزینه روزنامه رسمی آگهی ثبت شرکت
  6. هزینه روزنامه کثیر الانتشار آگهی ثبت شرکت
هزینه ثبت شرکت در مشهد
  • هزینه ثبت شرکت سهامی خاص

شرکت سهامی خاص در مشهد برای زمینه های تجاری خاص راه اندازی می شود و هزینه های آن به نسبت شرکت مسئولیت محدود بیشتر است چرا که تعداد اعضاء، سرمایه شرکت و موضوع فعالیت شرکت در هزینه های آن دخیل هستند.

البته هزینه های ثبتی شرکت مثل هزینه های پستی، حق الوکاله و کارمزد موسسه تفاوتی با هزینه ثبت سایر شرکت ها ندارد و منظور از بیشتر بودن هزینه های شرکت سهامی خاص در فعالیت های آن است به طور مثال اگر بخواهید با شرکت سهامی خاص در مناقصات شرکت کنید باید سرمایه بیشتری داشته باشید.

  • هزینه ثبت شرکت تعاونی

برای تاسیس و ثبت شرکت تعاونی طبق روال سایر شرکت ها، همان هزینه های اداری شامل حق الثبت، حق الوکاله، هزینه های پستی و … را می پردازید.

مراحل ثبت آنلاین شرکت در مشهد

مرحله اول ثبت شرکت در مشهد به صورت اینترنتی انجام می گیرد و شما باید با مراجعه به سامانه اینترنتی اداره کل ثبت شرکت ها، درخواست خود را به همراه بارگذاری مدارک لازم و ارائه اطلاعات مورد نیاز، ثبت کنید. سامانه مذکور به آدرس irsherkat.ssaa.ir می باشد و مراحل ثبت نام هم به شرح زیر هستند :

مراحل ثبت شرکت در مشهد

مرحله اول : ورود به بخش پذیرش درخواست ثبت شرکت

پس از وارد شدن به سامانه اداره کل ثبت شرکت ها به نشانی irsherkat.ssaa.ir لازم است وارد قسمت “پذیرش درخواست ثبت شرکت” شوید.

مرحله دوم : تکمیل اطلاعات متقاضی

در مرحله دوم باید نام شخصی که درخواست تاسیس شرکت دارد، درج شود. در این مرحله می بایست تابعیت متقاضی مشخص شود و در صورت غیرایرانی بودن وی، نیاز به شماره گذرنامه می باشد اما برای افراد ایرانی فقط شماره ملی نیاز است.

مرحله سوم : انتخاب نام شرکت

در مرحله سوم باید نام های انتخابی برای شرکت خود را درج کنید. شما مجاز هستید که 5 اسم را در سامانه درج کنید و باید به ترتیب اولویت هم وارد کنید. لازم به ذکر است که در صورت تایید اولویت های بالاتر، اولویت های بعدی بررسی نمی شوند و اگر هم هیچ یک از 5 اسم تایید نشوند، می بایست درخواست خود را مجددا با نام های جدید، ثبت کنید.

مرحله چهارم : تعیین مدت و موضوع فعالیت شرکت

در مرحله چهارم ثبت اینترنتی شرکت در مشهد باید موضوع فعالیت شرکت خود را انتخاب کنید. موضوعی که برای شرکتتان انتخاب کرده اید باید مشروع باشد و به منافع کشور ضرری نرساند در غیر این صورت تایید نمی شود. در صورتی هم که حوزه فعالیت شرکت شما نیاز به مجوز داشته باشد، باید برای اخذ مجوز از ارگان های ذیربط اقدام کنید.

قابل توجه باشد که اگر موضوع فعالیت شرکت شما نیاز به مجوز داشته باشد ولی شما بدون دریافت مجوز اقدام به ثبت شرکت کرده باشد، روند اجرای شما در اداره ثبت متوقف خواهد شد و پرونده عودت داده می شود.

در خصوص مدت فعالیت شرکت هم ممکن است شرکت برای مدت محدودی ثبت شود و یا اینکه زمان فعالیت آن نامحدود باشد.

مرحله پنجم : درج آدرس دفتر مرکزی شرکت

در مرحله پنجم سامانه ثبت شرکت ها، از شما آدرس دفتر مرکزی، کدپستی و شماره تلفن خواسته می شود که باید به صورت دقیق درج کنید. لازم به ذکر است که تمامی مدارک از سوی سازمان ثبت شرکت ها، به آدرسی که در سایت درج می کنید ارسال خواهند شد.

مرحله ششم : تعیین سرمایه اولیه شرکت

در مرحله بعدی باید سرمایه اولیه شرکت تعیین شود. برای سرمایه حداکثر میزان تعیین نشده است و هر چقدر که بخواهید می توانید سرمایه شرکت خود را افزایش دهید

مرحله هفتم : درج اطلاعات اشخاص شرکت

مشخصات هر یک از اشخاصی که در شرکت دارای سمت هستند باید در سامانه ثبت شرکت ها ثبت شود. این مشخصات شامل اطلاعات کامل شناسنامه ای، آدرس، شماره تماس دقیق و … هستند.

مرحله هشتم : مشخص کردن سهام یا سرمایه هر شخص

در مرحله هشتم باید با انتخاب نام هر یک از اعضای شرکت مشخص کنید که هر کدام از آنها چه تعداد و میزانی سهام دارند.

مرحله نهم : سمت و ارتباط اشخاص

ارتباط اشخاص با یکدیگر به این معناست که وکیل، موکل، قیم قانونی و … در ارتباط با شرکاء و اعضای شرکت مشخص باشند.

مرحله دهم : تعیین سمت اعضای شرکت

در مرحله بعد باید سمت هر یک از اعضای شرکت مشخص شود. سمت مدیر عامل، سمت هیئت مدیره و … تاریخ شروع سمت، مدت تصدی، تاریخ پایان اعتبار سمت و … را باید تعیین کنید.

مرحله یازدهم : معرفی شعب شرکت

در مرحله یازدهم باید اطلاعات مربوطه شعب شرکت درج شود و اگر شرکت شما شعبه دیگری ندارد، گزینه نداشتن شعب را انتخاب نمایید.

مرحله دوازدهم : روزنامه

در مرحله بعد از معرفی شعب شرکت، باید اطلاعات سال مالی شرکت شامل روز شروع سال مالی، ماه شروع سال مالی و … درج شود.

مرحله سیزدهم : ذکر متن صورت جلسه

در این صفحه باید صورت جلسه هر یک از موسسین شرکت قید شود.

مرحله چهاردهم : درج اطلاعات متن تقاضانامه یا اظهارنامه

در این مرحله باید اطلاعات متن اظهارنامه یا تقاضانامه شرکت خود را تایپ کنید. می توانید از متن آماده ای که در سیستم موجود هست هم استفاده کنید.

مرحله پانزدهم : درج متن اساسنامه شرکت

در این مرحله هم مشابه مرحله قبلی باید اطلاعات اساسنامه شرکت خود را تایپ کنید و یا اینکه از متن آماده موجود در سیستم استفاده نمایید.

مرحله شانزدهم : تنظیم شرکت نامه

در مرحله بعد باید متن شرکت نامه را تنظیم کنید.

مرحله آخر : مشاهده مدارک

در مرحله آخر ثبت اینترنتی شرکت، با توجه به نوع شرکتی که انتخاب کرده اید، لیستی از مدارک و اسناد مورد نیاز برای ثبت آن شرکت، نشان داده می شوند که باید نسبت به تهیه و تحویل این مدارک اقدام نمایید. چنانچه با مدارک موافق بودید، بر روی گزینه” تایید مدارک مورد نیاز ” کلیک کنید تا تقاضای ثبت و تاسیس شرکت شما نهایی شود.

لازم به ذکر است که اطلاعات وارد شده در سامانه irsherkat.ssaa.ir باید با مدارک و اطلاعاتی که به صورت حضوری ارائه می کنید، کاملا مطابق باشد در غیر این صورت در کار شما توقف ایجاد خواهد شد.

مدارک لازم برای ثبت شرکت در مشهد

مدارک ثبت شرکت در مشهد

مدارک لازم برای ثبت شرکت با توجه به اینکه چه نوع شرکتی به ثبت می رسد، متفاوت هستند برای مثال اساسنامه شرکت سهامی خاص با شرکت مسئولیت محدود شاید از لحاظ نام مشابه باشند اما از نظر نحوه نگارش کاملا متفاوت هستند زیرا نحوه تقسیم وظایف اعضای هر شرکت، سرمایه هر شرکت و … فرق می کنند.
اوراق لازم برای ثبت شخصیت حقوقی به شرح زیر هستند :

  • رسید پذیرش تاسیس شرکت
  • برگه تائید نام تاسیس شرکت
  • اساسنامه تاسیس شرکت
  • اظهارنامه تاسیس شرکت
  • تقاضانامه تاسیس شرکت
  • صورت جلسه مجمع عمومی موسسین
  • صورت جلسه هیئت مدیره در زمان تاسیس
  • صورت جلسه هیئت امناء (برای موسسات غیرتجاری)

مدارک ثبتی شرکت ها با هم یکسان هستند و فرقی نمی کند چه نوع شرکتی به ثبت برسد. این مدارک به شرح زیر هستند :

  • مدارک هویتی سهامداران
  • مدارک هویتی اعضاء هیئت مدیره اگر هیئت مدیره خارج از سهامداران هستند.
  • مدارک هویتی بازرس یا بازرسین اگر خزانه دار وجود دارد
  • کد فراگیر اگر که سهامدار، شریک یا عضو هیئت مدیره فرد غیر ایرانی است.
  • امضاء وکالتنامه وکیل درصورتی که پرونده تاسیس شرکت توسط وکیل انجام شود.
  • ارائه مجوز در صورتی که موضوع شرکت مجوزی باشد.
  • افتتاح حساب بانکی و پرداخت های قانونی قبل از ثبت شرکت و تحویل شماره شباء
  • گواهی عدم سوء پیشینه اعضاء هیئت مدیره شرکت
  • کد پستی معتبر اداری و یا تجاری شرکت
  • کد پستی معتبر جهت اعلام آدرس سهامداران، اعضای هیات مدیره و بازرسین
  • شماره تماس همراه به نام اعضاء هیئت مدیره

ثبت تغییرات شرکت در مشهد

هر نوع شرکتی پس از ثبت شدن ممکن است تغییراتی در اساسنامه یا هر موردی که مربوط به شرکت است، ایجاد کند. در صورتی که شرکت ها یکی از تغییرات زیر را انجام دهند، ثبت این تغییرات الزامی است :

  • تغییر اساسنامه
  • تمدید مدت شرکت مضاف بر مدت مقرر
  • انحلال شرکت
  • تغییر اسم شرکت
  • کاهش و یا افزایش سرمایه شرکت
  • تغییر محل و آدرس شرکت
  • تغییر شرکا و یا ورود یا خروج شریک از شرکت
  • تغییر حق امضا و سمت اعضای هیئت مدیره
  • تغییر بازرسین

برای انجام هر تغییری در شرکت در مرحله اول باید با توجه به نوع تغییری که می خواهید انجام دهید، جلسات مجمع عمومی عادی، فوق العاده و هیئت مدیره را برگزار نمایید تا به وسیله این جلسات، صورت جلسه ای کاملا رسمی و قانونی که به امضای تمام شرکاء رسیده است، تنظیم کنید. این صورت جلسه را لازم است به اداره ثبت شرکت های مشهد ارائه کنید تا سایر مراحل هم توسط اداره پیگیری شود.

ثبت برند در مشهد

تولیدکنندگان و صاحبان کسب و کارها برای محصولات یا خدمات خود اسمی انتخاب می کنند تا بعد از شناخته شدن در بازار هدف، به وسلیه آن اسم میان مشتریان مطرح شوند.
اولین قدم برای شروع فعالیت های تجاری، انتخاب و ثبت علامت تجاری است. این علامت شما را از رقبا متمایز می کند و مشتریان شما را به این نام می شناسند. در واقع، شرکتی که اقدام به ثبت برند و علامت تجاری می کند، محصولات خود را از محصولات سایر رقبا متمایز می نماید.

بنابراین ثبت برند تنها داشتن یک علامت تجاری نیست بلکه معیاری برای شناساندن شما در بازار های داخلی و بین المللی است. برای ثبت برند در مشهد باید برندی انتخاب کنید که متناسب با فعالیت شرکتتان باشد. برند باید کم نظیر و منحصر به فرد انتخاب شود. در صورت تمایل به ثبت برند خود باید برای تشکیل پرونده در سازمان ثبت اسناد و املاک اقدام کنید و مابین یک ماه و نیم الی 4 ماه طول می کشد تا پرونده شما مورد بررسی کارشناسان اداره قرار بگیرد.

با توجه به اینکه توضیحات ثبت برند بیشتر از موارد فوق است و ارائه تمام این توضیحات در داخل همین مطلب نمی گنجد، پیشنهاد می کنیم برای راهنمایی کامل با کارشناسان نخستین ثبت ارتباط برقرار کنید و از مشاوره تخصصی رایگان بهره مند شوید.

مزایای ثبت شرکت در مشهد

شاید بپرسید مزایای ثبت شرکت چیست و آیا بدون ثبت کردن شرکت هم می توان فعالیت های تجاری را ادامه داد؟ اگر به مواردی که در ادامه ذکر می کنیم توجه داشته باشید حتما به این نتیجه می رسید که ثبت کردن شرکت دارای مزایای بسیاری است:

فعالیت های شرکت به صورت قانونی انجام می شود

فعالیت های تجاری شرکت ثبت شده رسمی تر و قانونمند تر است و به همین دلیل افراد و شرکت های بیشتری را برای همکاری با خود جذب می کنید.

دریافت نمایندگی از شرکت های بزرگ و برندها

اگر بخواهید از شرکت های معتبر نمایندگی بگیرید و با آنها کار کنید، ابتدا باید شرکت خود را به ثبت برسانید تا در نظر آن شرکت، مطمئن و معتبر باشید.

تمام اعضای شرکت مسئولیت خواهند داشت

وقتی شرکت خود را به ثبت برسانید، تمام امور شرکت فقط به عهده خود شما نخواهد بود و وظایف هر یک از اعضا مشخص می شود. از طرفی به دلیل آنکه تمام اعضاء از حقوق قانونی بهره مند هستند، در صورتی که میان آنها مشکلی پیش بیاید از طریق قانون رفع می شود.

شرکت در مناقصات و مزایدات و سودآوری

پس از ثبت شرکت خود می توانید در قالب یک شرکت رسمی و قانونی، در مزایدات و مناقصات حضور یابد.

معرفی موسسه حقوقی برای ثبت شرکت در مشهد

اگر قصد به ثبت رساندن شرکتی را در مشهد دارید، باید مراحلی را سپری کنید که احتمالا با رویه اداری بسیاری از این مراحل آشنایی ندارید. به همین دلیل ما به شما توصیه می کنیم تمام مراحل ثبت شرکت خود را به یک موسسه حقوقی بسپارید تا از بابت موفقیت آمیز سپری شدن تمام مراحل، خیالتان راحت باشد. شما می توانید در این زمینه، از تجربه و علم حقوقی موسسه معتبر نخستین ثبت بهره مند شوید.

امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
در حال ثبت رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *