پرش به محتوا

ثبت شرکت با مسئولیت محدود

ثبت شرکت با مسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود، شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل شده و هر یک از شرکا بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد، فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت، مسئول قروض و تعهدات شرکت است. برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود بایستی مراحلی را طی کنید که در ادامه به طور گام به گام توضیح دادیم.

مدت زمان ثبتمدارک مورد نیازحدود هزینه
7 الی 10 روز کاریشناسنامه + کارت ملی + ثبت نام در ثنااستعلام هزینه

تعریف شرکت با مسئولیت محدود

در ابتدا برای توضیح ثبت شرکت با مسئولیت محدود تعریفی از شرکت ارائه می دهیم. در واقع شرکت اجماع چند شخص حقیقی و حقوقی برای به اجرا درآوردن اهداف تجاری است. ثبت شرکت از جمله کارهای بسیار مهمی است که برای آن دسته از افرادی که قصد دارند تا فعالیت حقوقی و مالی شان جنبه قانونی پیدا کند و قابل پیگیری باشد یک موقعیت بسیار عالی به حساب می آید. در واقع ثبت شرکت مزایای بسیار زیادی دارد.

ما در این مقاله قصد داریم در مورد ثبت شرکت با مسئولیت محدود، مراحل و مدارک مورد نیاز و نحوه ثبت شرکت برای شما عزیزان مطالبی ارائه دهیم. در ادامه با ما همراه باشید تا درمورد خدمات نخستین ثبت برای تان مطالبی ارائه دهیم.

ثبت شرکت مسئولیت محدود (LTD Company)

ثبت شرکت مسئولیت محدود

یکی از رایج ترین نوع شرکت ، ثبت شرکت با مسئولیت محدود است. در واقع ثبت شرکت یک کار بسیار ساده‌ای است که در طی چند مرحله انجام می شود. انجام این کار ساده می‌ تواند برای شما مزایای بسیار زیادی داشته باشد. در واقع برای ثبت شرکت باید شرایط و مراحل خاصی را در نظر گرفت. در این مقاله در مورد مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود برای شما مطالبی ارائه می دهیم.

برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود حداقل نیاز به دو شخص برای انجام امور تجاری است. البته حداکثری برای تعداد اشخاص تعیین نشده است. شرکا برای راه اندازی شرکت با مسئولیت محدود سرمایه‌ای را وارد شرکت می کنند سپس با توجه به میزان سهم خود در شرکت سهیم می شوند.

در این نوع شرکت در اسم شرکت باید عبارت “با مسئولیت محدود” قید شود همچنین اسم شرکت نباید متضمن اسم هیچ یک از شرکا باشد. در غیر این صورت، شریکی که اسم او در اسم شرکت قید شده است، در مقابل اشخاص ثالث حکم شریک ضامن در شرکت تضامنی را خواهد داشت. (مفاد ماده ۹۵ قانون تجارت)

مدارک لازم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود

همانطور که می‌ دانید برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود و به طور کلی برای ثبت انواع شرکت نیاز به مدارکی است. کسانی که قصد ثبت شرکت را دارند باید مدارک مورد نیاز را به صورت کامل آماده کنند. از مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • اولین مدرک کپی شناسنامه و کارت ملی تمام اعضای شرکت است.
  • علاوه بر کپی شناسنامه و کارت ملی یک آدرس و کد پستی برای ثبت محل شرکت لازم است.
  • همچنین نیاز به ثبت شماره تماس همه ی اعضای شرکت و ثبت نام ثنا است.

شرکت مسئولیت محدود مناسب چه نوع شرکت هایی است؟

  • شرکتهای بازرگانی
  • شرکتهای طراحی
  • شرکتهای پیمانکاری
  • شرکتهای هواپیمایی
  • ثبت شرکت طراحی سایت
  • شرکتهای کامپیوتری
  • شرکتهای خدماتی
    و…

استعلام آنلاین هزینه

روال کلی ثبت شرکت با مسئولیت محدود به طور خلاصه چیست؟

اقداماتی که توسط موکل انجام می‌شود:

  • دریافت مشاوره نهایی و تکمیلی به صورت حضوری یا غیر حضوری
  • عقد قرارداد و ارسال مدارک به صورت حضوری یا غیر حضوری
  • ارسال مدارک مورد نیاز و اطلاعات لازم جهت شروع به ثبت

اقداماتی که ما انجام می دهیم:

  • تنظیم مدارک مورد نیاز بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط موکل
  • ثبت اولیه در سامانه ثبت شرکتها
  • دریافت تأیید نام و اعلام به موکل
  • دریافت تأیید کارشناس و ارجاع مدارک به موکل جهت امضای اعضا
  • حضور وکیل در اداره ثبت شرکتها جهت دریافت شماره ثبت و آگهی تأسیس
  • ثبت نهایی، دریافت مدارک و تحویل مدارک به موکل

تفاوت شرکت سهامی خاص با مسئولیت محدود

همانطور که می‌ دانید شرکت سهامی خاص با شرکت مسئولیت محدود با یکدیگر تفاوت بسیار زیادی دارند. به همین جهت مدارکی که برای ثبت شرکت سهامی خاص با شرکت با مسئولیت محدود ارائه می دهید کمی با یکدیگر متفاوت هستند. اما در مورد یکی از تفاوت های میان شرکت سهامی خاص و شرکت مسئولیت محدود باید به نوع اعطای سرمایه اشاره کنیم.

در واقع در شرکت های سهامی خاص ۳۵ درصد از مبلغ سرمایه باید در نزد بانک سپرده گذاری شود. در این صورت پس از دریافت گواهی از بانک به اداره ثبت شرکت ارائه می شود. در واقع هنگامی که مراحل ثبت شرکت سهامی خاص با مسئولیت محدود را مطالعه کنید به تفاوت بین این دو پی می برید.

سوالات متداول

چه کسانی امکان ثبت شرکت در ایران را دارند؟

همه اشخاص حقیقی و حقوقی چه ایرانی و چه خارجی امکان ثبت شرکت در ایران را دارند. اشخاصی که سابقه سوء پیشینه دارند هم امکان ثبت شرکت دارند، اما فقط می توانند سهامدار شرکت باشند. اشخاص خارجی هم می‌توانند با ارائه اصل پاسپورت و ترجمه و دریافت کد فراگیر اقدام به ثبت شرکت نمایند. اشخاص حقوقی نیزمی توانند با ارائه مدارک شرکت و مدارک هویتی نمایندگان به ثبت شرکت اقدام کنند.

تفاوت سهم در ارزش‌های مختلف در شرکت چیست؟ مثلا ۱ سهم ۱ میلیون ریالی با ۱۰ سهم ۱۰۰۰ ریالی چیست؟

تعداد و ارزش سهام یک شخص میزان مسئولیت او در شرکت ( چه مسئولیت محدود و چه سهامی خاص ) را مشخص می‌سازد. مثلا اگر شخصی در یک شرکت 100 سهم 1 ریالی داشته باشد میزان مسئولیت او در مقابل اشخاص ثالث تا 100 ریال و اگر 100 سهم 1 میلیون ریالی داشته باشد میزان مسئولیت او در مقابل اشخاص ثالث 100 میلیون ریال خواهد بود.

آیا یک شخص می تواند به تنهایی شرکت ثبت کند؟

خیر. حداقل تعداد نفرات برای ثبت شرکت در ایران دو نفر برای شرکت با مسئولیت محدود است. در صورتی که مایلید مسئولیت و اداره شرکت و منافع آن به عهده خودتان باشد می توانید 99 سهم را به خود و یک سهم را به شخص دوم اختصاص دهید و سمت مدیر عامل و رئیس هیأت مدیره را خود به تنهایی به عهده بگیرید و حق امضاء را نیز خود به عهده بگیرید و شخص دوم تنها سمت عضو هیأت مدیره داشته باشد و یا شخص دوم صرفا سهامدار باشد و شرکت شما تک مدیر عامله باشد.

برای ثبت شرکت مسئولیت محدود چه مدارک و اطلاعاتی نیاز داریم؟

مدارک هویتی اشخاص – گواهی عدم سوء پیشینه- موضوع فعالیت شرکت- نام شرکت- سمت اشخاص حاضر در شرکت

آیا در صورتی که شرکت مسئولیت محدود ثبت کنم مالیات کمتری به نسبت شرکت سهامی خاص به شرکت من تعلق خواهد گرفت؟

خیر. نوع شرکت ثبت شده تأثیری در میزان مالیات تعیین شده نخواهد داشت. میزان مالیات فقط بر اساس سود خالص سالیانه شرکت که توسط اداره دارایی برآورد می شود تعیین می گردد.

یک ثبت شرکت مسئولیت محدود در چه مدت زمانی ثبت خواهد شد؟

مجموعا ثبت شرکت با توجه به روند آن و برخی مسائل تخصصی بین 7 الی حداکثر 10 روز زمان خواهد برد که ما در کمترین زمان ممکن این کار را انجام می دهیم.

آیا شخصی که به سن قانونی نرسیده می‌تواند عضو شرکت با مسئولیت محدود شود؟

خیر. اعضای هیات مدیره شرکتها باید حتما بالاتر از 18 سال سن داشته باشند . اما در شرکتهای سهامی خاص شخصی که به سن قانونی نرسیده می تواند تنها به صورت سهامدار عضو شرکت شود اما امکان عضویت در هیأت مدیره را ندارد.

آیا شخصی که کارمند رسمی دولت استمی تواند عضو شرکت با مسئولیت محدود شود؟

بله . کارمند رسمی دولت چه در شرکت مسئولیت محدود یا سهامی خاص با شرایطی می تواند عضو هیأت مدیره شرکت باشد. در صورتی که تنها دارای 3% سهم بوده و سمت و حق امضا نداشته باشد عضویت کارمند رسمی در هیأت مدیره بلامانع است.

شرکت با مسئولیت محدود برای چه فعالیتهایی مناسب است و در چه زمینه هایی نمی‌تواند فعالیت کند؟

با این شرکت می‌توان کلیه امور بازرگانی، مهندسی، کامپیوتری، خدماتی، صنعتی، دیجیتالی، فناوری اطلاعات و سایر فعالیتها رو انجام داد. مجموعا شرکت مسئولیت محدود فعالیتی در زمینه خدمات ندارد.

معایب و محاسن شرکت با مسئولیت محدود چیست؟

از جمله محاسن شرکت مسئولیت محدود اینست که فقط با ۲ نفر عضو می شود این شرکت را ثبت کرد. و روال ثبت و اداره آن ساده تر از سهامی خاص است. و از معایب این شرکت: برخی بانکها به شرکتهای مسئولیت محدود وام و تسهیلات نمی دهند. و همچنین معمولا شرکتهای دولتی برای شرکت در مناقصات و مزایدات فقط شرکتهای سهامی خاص را پذیرش می کنند.

آیا می توان شرکت مسئولیت محدود را به سهامی خاص تبدیل کرد؟

بله، در حال حاضر طبق قانون جدید تصویب شده امکان تبدیل شرکت مسئولیت محدود به سهامی خاص و بالعکس وجود دارد.

امتیاز ۵ از ۵ – ۳ رای
در حال ثبت رای

6 دیدگاه دربارهٔ «ثبت شرکت با مسئولیت محدود»

  1. سلام وقت شما هم بخیر
    خیر نیازی نیست.
    درصورتی که در خصوص سرمایه شرکت مسئولیت محدود سوالی داشتید می تونید با شماره 09129335471 تماس بگیرید.

  2. سلام وقتتون بخیر… آیا در شرکت مسئولیت محدود نیاز به بلوکه کردن وجه برای ثبت شرکت هست؟

  3. سلام آقای نادری، ممنون از سوالتون
    بله برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود بایستی حتما 2 نفر عضو شرکت باشند. برای مقوله مدنظر شما اگر نمیخواهید شریک داشته باشید میتوانید یکی از اعضای خانواده و یا افراد نزدیک به خود را با محدودیت های خاص به عنوان شریک در شرکت تان داشته باشید. برای راهنمایی دقیق تر با کارشناس ما با شماره 09120037816 می توانید در تماس باشید.

  4. امیرحسین نادری

    سلام
    من خودم به تنهایی میخوام یه شرکت ثبت کنم، شریک نمیخوام داشته باشه، نوشتید حداقل باید ۲ نفر باشه برای ثبت، چه راهی وجود داره که یک نفری شرکت ثبت کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *