پرش به محتوا

ثبت شرکت در اصفهان

مراحل و مدارک ثبت شرکت در استان اصفهان

ثبت شرکت در اصفهان

بسیاری از افرادی که قصد ثبت شرکت در اصفهان را دارند درباره شرایط ثبت شرکت، مراحل و سلسله مراتبی که باید برای ثبت شرکت طی کنند، هزینه ثبت شرکت و مواردی از این قبیل، سوالاتی از کارشناسان ما می پرسند. در همین راستا، مجموعه نخستین ثبت این مقاله را به بررسی صفر تا صد ثبت شرکت در اصفهان اختصاص داده است تا به سوالات شما عزیزان پاسخ دهد. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

مدت زمان ثبتمدارک مورد نیازحدود هزینه
7 روز کاریمدارک شناسایی + ثبت نام در ثنااستعلام هزینه

هدف از ثبت شرکت در اصفهان چیست

ممکن است شما هم سوال کنید هدف از ثبت شرکت در اصفهان چیست و به چه دلیل شرکت ها در همان ابتدای تشکیل شدن به فکر ثبت شرکت خود هستند. در پاسخ باید بدانید که اصلی ترین هدف ثبت شرکت این است که حکومت بتواند نظارت کامل را بر روی شرکت ها اعمال کند. هر نوع شرکتی می تواند در اقتصاد کشور تاثیر گذار باشد بنابراین عدم نظارت کافی ممکن است باعث آسیب های اقتصادی جبران ناپذیری شود.

مضاف بر مورد فوق، بدون طی کردن مراحل ثبت شرکت، شرکت دارای شخصیت حقوقی نمی شود و هر گونه فعالیتی که انجام دهد، غیر قانونی محسوب می شود. نتیجه این امر، سخت شدن فعالیت تجاری و کسب سود است.

همچنین شرکت ها پس از اینکه ثبت می شوند امتیازات مختلفی می گیرند و قدرت اختیارات آنها توسعه داده می شود. برای مثال، شرکت ثبت شده می تواند نمایندگی داخلی یا خارجی بگیرد و در عرصه واردات و صادرات فعالیت کند. وام و تسهیلات ویژه از بانک بگیرد، در مزایده ها و مناقصات دولتی شرکت کند، مشمول معافیت های مالی شود و مواردی از این قبیل.

ظرفیت اصفهان برای ثبت شرکت های تجاری

اصفهان شهری توریستی و باستانی در مرکز کشورمان است که بزرگ ترین شهر استان اصفهان هم می باشد. این شهر سومین شهر پر جمعیت ایران پس از تهران و مشهد است و هجدهمین کلان شهر پر جمعیت خاورمیانه محسوب می شود.

استان اصفهان در زمینه های تولید فولاد، پتروشیمی، صنایع شیمیایی، سنگ ساختمانی، طلا و جواهر، صنایع کشاورزی، لبنیات و صنایع دامی پیشرو است و از برزگ ترین تولید کننده های سیب زمینی، سیب درختی، پیاز، گندم، جور و برنج می باشد.همچنین در زمینه پرورش دام و طیور هم فعال است. همانطور که مطالعه کردید، در استان اصفهان ظرفیت خوبی وجود دارد که بتوان از طریق ثبت شرکت، درآمد زایی کرد.

مزایای ثبت شرکت در اصفهان

از مزایای ثبت شرکت می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم :

  • به دنبال ثبت یک شرکت، اساسنامه شرکت نیز در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت می رسد. در اساسنامه راجع به میزان سهام، سرمایه، نوع شرکت و … توضیح داد شده است و هر زمانی که بین شرکا اختلافی پیش بیاید، با اساسنامه ثبت شده این مشکلات قابل حل خواهند بود.
  • با ثبت شرکت تجاری، نمایندگی شرکت می تواند در مزایده ها، مناقصات و حراج ها شرکت کند و معاملات پر سود داشته باشد.
  • با ثبت شرکت، هویت یک شخصیت حقوقی شکل می گیرد و همین موضوع باعث جلب اعتماد مردم می شود.
  • از مزیت های مهم ثبت شرکت، اخذ و اعطای نمایندگی های داخلی و خارجی است که نتیجه آن گسترش فعالیت های تجاری شرکت و سودآوری بیشتر است.
  • شرکت هایی که به صورت قانونی ثبت شده اند، از تسهیلات بانکی و کمک های دولتی بهره مند می شوند تا فعالیت های خود را گسترش دهند.

معایب ثبت شرکت در اصفهان

ثبت شرکت می تواند معایبی هم داشته باشد و شما باید قبل از اقدام به اینکار، جوانب منفی آن را هم در نظر بگیرید که ما در ادامه اشاره ای به این معایب می کنیم :

  • پس از ثبت شرکت، نماینده قانونی شرکت موظف است تا حداقل سالی یکبار پیگیر تکمیل دفاتر مالیاتی پلمپ باشد و آن را به اداره مالیات تحویل دهد.
  • بعد از ثبت شرکت، مدیران شرکت باید حقوق کارگران را طبق قانون کار بپردازند و آنها را بیمه کنند.
  • شرکت ثبت شده باید مرکز مشخصی برای انجام فعالیت های حوزه کسب و کار خود داشته باشد.
  • اشخاص متقاضی ثبت شرکت باید سرمایه اولیه شرکت را مطابق با حداقل های مقرری که تعیین شده است، تامین کنند.
  • پس از ثبت شرکت باید طبق قوانین مالیاتی، شرکت ثبت شده هر ساله مالیات به دولت بپردازد.

مطالعه این مقاله به شما پیشنهاد می شود:

راهنمای جامع ثبت شرکت

سلسله مراتب ثبت شرکت در اصفهان

8 گام اساسی

شما برای ثبت شرکت در اصفهان باید سلسله مراتب آن را بدانید و پس از تایید هر مرحله، برای مرحله بعدی اقدام کنید. با توجه به پروسه نسبتا طولانی ثبت شرکت و وجود مراحل اینترنتی در این امر، می توانید با کارشناسان ما در نخستین ثبت ارتباط برقرار نمایید تا کلیه مراحل ثبت شرکت شما را بدون آزمون و خطا و در کمترین زمان، انجام دهند اما اگر خودتان مایل به انجام این امور هستید، مراحل آن به شرح زیر می باشد :

  1. در مرحله اول لازم است نوع شرکت انتخاب شود. شرکت های تجاری شامل 7 نوع از جمله سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدودیت، تضامنی و … هستند که توضیحات کامل این شرکت ها در ادامه مطلب شرح داده شده است.
  2. در مرحله دوم باید تعداد شرکا و سهامداران شرکت مشخص شوند. طبق قوانین تجارت، برای ثبت هر نوع شرکتی نیاز به حداقل شرکا و سهامدار می باشد.
  3. در قدم بعدی لازم است سرمایه اولیه شرکت تعیین و تامین شود. برای ثبت بعضی از شرکت ها نیازی به واریز سرمایه به حساب شرکت نیست و همین که در اساسنامه قید شود، کافی است اما در بعضی دیگر از شرکت ها باید بخشی از حداقل سرمایه، به حساب شرکت واریز گردد.
  4. موضوع فعالیت و حوزه کسب و کار شرکت باید در مرحله بعد تعیین گردد.
  5. اسم شرکت باید مناسب با حوزه فعالیتی که دارد، تعیین شود. انتخاب اسم برای شرکت مورد اهمیت می باشد و نباید از اسم های مشابه سایر شرکت ها استفاده کنید.
  6. در مراحل بعدی ثبت شرکت می بایست سمت اعضای شرکت و اختیاراتی که دارند، مشخص گردد.
  7. پس از مراحل فوق باید مدارک مورد نیاز با توجه به نوع شرکتی که ثبت می شود، تهیه گردد. این مدارک می بایست در سامانه ثبت شرکت ها ثبت شوند و به همراه نامه تایید اسم شرکت، به اداره ثبت شرکت ها ارسال شود.
  8. بعد از درخواست اینترنتی و ثبت نام آنلاین، باید به صورت حضوری به اداره ثبت شرکت های اصفهان مراجعه کنید و سایر مراحل ثبت شرکت را انجام دهید.

سامانه ثبت شرکت در اصفهان

اخیرا با هدف کاهش مراجعات حضوری به اداره ثبت شرکت، فرایند ثبت تاسیس و تغییرات شرکت به صورت الکترونیکی انجام می گیرد و متقاضی باید در مرحله اول ثبت نام اینترنتی انجام دهد.

در شیوه ثبت اینترنتی شرکت، باید بدون مراجعه به واحد مربوطه، از طریق سامانه جامع ثبت شرکت ها و موسسات، درخواست پذیرش انواع ثبت تاسیس و تغییرات شرکت، مطرح شود. در این شیوه، انواع فرم صورت جلسات، اساسنامه و اظهارنامه جهت ثبت کردن شرکت ها و موسسات و همچنین مدارک لازم، در پایگاه اطلاع رسانی اداره به نشانی irsherkat.ssaa.ir قابل دسترسی می باشد.

در این سایت باید اطلاعات مورد نیاز بر اساس فرم های موجود در سامانه، درج شود و پس از پذیرش نهایی درخواست، نسبت به دریافت کدپیگیری یکتای پرونده تشکیل شده اقدام شود. پس از پذیرش هر تقاضا توسط سامانه، یک کدپیگیری اختصاص داده می شود و در تمامی مراحل، نتایج اقدامات از طریق پیام کوتاه اطلاع رسانی می شود.

روند ثبت شرکت در اداره ثبت شرکتهای اصفهان

روند ثبت شرکت در اصفهان

از اولین مراحل ثبت شرکت در اصفهان، تعیین نام شرکت است که این امر فقط در تهران انجام می گیرد. لذا شرکت هایی که در سایر شهرها ثبت می شوند، برای تعیین نام به تهران معرفی می گردند.

پس از تعیین نام، لازم است مدارک مورد درخواست را تحویل اداره ثبت شرکت دهید. در صورتی که مدارک تقدیمی شما کامل باشند، کارشناس اداره، پیش نویس آگهی ثبت را تهیه می کند و به متقاضیان ثبت، یکی از شرکا یا وکیل رسمی شرکت تحویل می دهد.

برای تعیین حق الدرج آگهی باید به نمایندگی روابط عمومی مراجعه شود و در صورتی که کارشناس نمایندگی، موضوع فعالیت شرکت را نیازمند دریافت مجوز از مرجع خاصی بداند، از مرجع مربوطه استعلام می گیرد.

در مرحله بعد باید مبلغ حق الثبت و حق الدرج آگهی با مراجعه به بانک، به حساب تعیین شده پرداخت شود و فیش پرداختی به واحد حسابداری اداره تحویل داده شود. در ادامه، مدارک به واحد ثبت تاسیس و تغییرات اداره ارسال می گردد تا ثبت شرکت انجام شود.

در نهایت، دو نسخه آگهی به امضای رئیس اداره می رسد و یک نسخه از تمامی مدارک در پرونده شرکت، ضبط و نسخه دوم هم جهت نگهداری در شرکت، به متقاضی داده می شود.

در مرحله آخر، متقاضی باید به واحد روابط عمومی اداره مراجعه کند و یک نسخه از آگهی را به این واحد ارائه نماید. با توجه به ماده 6 نظامنامه قانون تجارت وزارت عدليه و ماده 197 قانون تجارت، در ظرف مدت یک ماه از تاریخ ثبت شرکت، خلاصه شرکت نامه و منضمات آن باید توسط اداره ثبت در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران و یکی از جراید کثیرالانتشار مرکز اصلی شرکت به خرج خود شرکت منتشر شود.

لیست ادارات ثبت شرکت در اصفهان

  • اداره ثبت شرکت در اردستان
  • اداره ثبت شرکت در خوانسار
  • اداره ثبت شرکت در نطنز
  • اداره ثبت شرکت در سمیرم
  • اداره ثبت شرکت در خمینی شهر
  • اداره ثبت شرکت در نائین
  • اداره ثبت شرکت در نجف آباد
  • اداره ثبت شرکت در گلپایگان
  • اداره ثبت شرکت در شهر رضا
  • اداره ثبت شرکت در شاهین شهر

آدرس اداره ثبت شرکت ها در اصفهان

مرکز ثبت شرکت در اصفهان، اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری اصفهان می باشد. این اداره از نظر به ثبت رساندن شرکت، یکی از سریع ترین ادارات کشور محسوب می شود و شما پس از ثبت نام اینترنتی و پذیرش نهایی در سامانه مربوطه، باید به اداره مراجعه کنید تا باقی مراحل ثبت شرکت خود را انجام دهید.

اطلاعات تماس و آدرس اداره ثبت شرکت در اصفهان، به شرح زیر است :

  • آدرس : شهر اصفهان، خیابان کاوه، اول خیابان جابر انصاری، جنب بانک صادرات
  • کد پستی : 8138983798
  • شماره تلفن : 34416019 و 3410247- 031

وکیل ثبت شرکت در اصفهان

مراحل ثبت شرکت در اصفهان، فرایندی سیستماتیک و تا حدودی زمانبر است که ممکن است از حوصله شما خارج باشد. وکیل ثبت شرکت در اصفهان می تواند به شما کمک کند که اقدامات ثبت شرکتتان را با آگاهی بیشتر و در زمانی سریع تر انجام دهید.

ثبت شرکت توسط وکیل، با نهایت حوصله و دقت انجام می گیرد و تمامی مراحل دقیق و حساب شده پیش می رود از طرفی نیاز به حضور شما در هیچ یک از مراحل نخواهد بود.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در اصفهان

مدارک ثبت شرکت در اصفهان

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در اصفهان با توجه به نوع شرکتی که ثبت می شود، متفاوت است اما یکسری از مدارک کلی به شرح زیر می باشند :

  • کارت ملی سهامداران شرکت
  • فتوکپی برابر اصل شناسنامه شرکا و مدیران
  • تقاضا نامه ثبت شرکت و تکمیل و امضای آن توسط اعضای شرکت
  • اساسنامه شرکت و امضای آن توسط سهامداران
  • صورت جلسه مجمع عمومی موسسین و هیئت مدیره
  • ارائه مجوز های مور نیاز
  • تاییدیه هیئت مدیره اشخاص حقوقی سهامدار، مبنی بر غیر دولتی بودن آن
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری کلیه اعضاء شرکت
  • معرفی نمایندگی شرکت در صورتی که سهامداران و اعضای هیئت مدیره، حقوقی هستند
  • ارائه تصویر روزنامه رسمی آگهی تاسیس یا آخرین تغییرات آن

مطالعه این مقاله به شما پیشنهاد می شود:

ثبت شرکت در شیراز

رتبه بندی شرکت های اصفهان

رتبه بندی شرکت های اصفهان در 5 دسته پیمانکاری، مشاوره ای، انفورماتیک، اندوه سازان و EPC انجام می گیرد که خود این دسته ها شامل چند رتبه بندی هستند.

رتبه بندی هر یک از شرکت های 5 دسته ای که ذکر شد، متفاوت است. برای مثال رتبه بندی شرکت پیمانکاری در 11 رشته و رتبه بندی شرکت مشاوره ای در 9 رشته مختلف انجام می گیرد.

رشته های رتبه بندی شرکت پیمانکاری

  1. ساختمان
  2. راه و ترابری
  3. صنعت و معدن
  4. تاسیسات و تجهیزات
  5. کشاورزی
  6. آب
  7. مرمت آثار باستانی
  8. کاوش های زمینی
  9. ارتباطات
  10. نفت و گاز
  11. نیرو

رتبه بندی شرکت های پیمانکاری در پایه های 1 تا 5 تعریف می شوند که بالاترین رتبه عدد 1 و پایین ترین رتبه هم عدد 5 می باشد.

رشته های رتبه بندی شرکت مشاوره ای

  1. رشته شهرسازی و معماری
  2. رشته راه و ترابری
  3. رشته مهندسی آب
  4. رشته مطالعات کشاورزان
  5. رشته مخابرات
  6. رشته انرژی
  7. رشته معدن
  8. رشته صنعت
  9. رشته نفت و گاز

در شرکت های مشاوره ای رتبه بندی بین 1 تا 3 است که عدد 1 به معنای بهترین رتبه و عدد 3 به معنای پایین ترین رتبه می باشد.

رشته های رتبه بندی شرکت های انفورماتیک

شرکت های انفورماتیک نیز در ۱۵ رشته تقسیم بندی می شوند که به شرح زیر هستند :

  1. تولید و پشتیبانی موارد سخت‌افزاری Mainframe
  2. تولید و ارائه بخش های رایانه‌ ای غیر Mainframe
  3. تولید و ارائه قطعات جانبی و ملزومات
  4. تولید و ارائه دستگاه‌های جانبی
  5. تولید و پشتیبانی نرم‌افزارهای سفارش کاربر
  6. تولید، ارائه و پشتیبانی پکیج های نرم‌افزاری از جمله نرم افزارهای محتوا محور
  7. ارائه و پشتیبانی نرم‌افزارهای پایه، سیستم و ابزارها
  8. خدمات شبکه‌های اطلاع رسانی
  9. شبکه داده‌های مخابراتی و رایانه ای
  10. تامین امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات ( پنتست )
  11. مشاوره، طرح ریزی و نظارت بر اجرای پروژه های انفورماتیکی
  12. آموزش و پژوهش در حوزه های انفورماتیک
  13. خدمات پشتیبانی در حوزه های انفورماتیک
  14. سیستم های اتوماسیون صنعتی و سازمانی
  15. ارائه سیستم های ویژه (سایر)

رتبه بندی این شرکت ها از 1 تا 7 است که عدد 1 در بالاترین رتبه قرار دارد. مدرک رتبه بندی نیز تا یکسال اعتبار دارد.

ثبت شرکت توسط شرکت نخستین ثبت

اگر می خواهید امور تاسیس و ثبت شرکت خود را به مجموعه ای حرفه ای و معتبر بسپارید، می توانید از شرکت نخستین ثبت کمک بگیرید. گروه تخصصی نخستین ثبت، امورات ثبت شرکت و ثبت برند را توسط کارشناسان متخصص خود انجام می دهد و شما می توانید به صورت تلفنی با کارشناسان تماس بگیرید و از مشاوره رایگان قبل از ثبت شرکت، بهره مند شوید.

استعلام آنلاین هزینه

سوالات متداول


نحوه ثبت شرکت در اصفهان چگونه است؟

مراحل اولیه ثبت شرکت در اصفهان به صورت اینترنتی است و بعد از آن نیاز به مراجعه حضوری به اداره ثبت شرکت اصفهان است. البته در صورتی که برای انجام روند ثبت شرکت خود از وکیل استفاده کنید تمامی مراحل غیر حضوری انجام می شود.

برای ثبت شرکت در اصفهان به چند نفر نیاز است؟

تعداد افرادی که برای ثبت شرکت در اصفهان نیاز است با توجه به نوع شرکتی که انتخاب می کنید، متفاوت می باشد. به عنوان مثال در شرکت مسئولیت محدود حداقل 2 نفر و برای شرکت سهامی خاص حداقل 3 نفر اعضا و 2 نفر بازرس نیاز است.

امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
در حال ثبت رای

1 دیدگاه دربارهٔ «ثبت شرکت در اصفهان»

  1. مهندس حاج حمیدایمانزاده

    باتقدیراحترام:مهندس حمیدمدیرشرکت فنی ومهندسی ایمن سازان…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *